Τετάρτη, 16 Απριλίου 2008

Επεκτάσεις Προαστιακού προς Ισθμό και Λουτράκι.


Εδω και 2,5 χρόνια που λειτουργεί η γραμμή προς Κόρινθο έχω δει αυτή την αφίσα σε σταθμούς του προαστιακού αναφέροντας μεταξύ άλλων τις μελλοντικές επεκτάσεις δικτύου σε Ισθμό και Λουτράκι.Αυτά τα χρόνια μόνο κάτι προεκλογικές υποσχέσεις ακούστηκαν για κατασκευή σταθμού στον Ισθμό(βαφτίζοντας τον και Λουτράκι) όχι στο σημείο που δείχνει το σχεδιάγραμμα αλλά πάνω στην υπάρχουσα γραμμή προς Κιάτο μετά την διώρυγα.Ευτυχώς που μέχρι στιγμής δεν υλοποιείτε αυτή η σκέψη.Δεν υλοποιείτε όμως και το αρχικό σχέδιο.Ετσι ο Ισθμός και το Λουτράκι είναι αποκομμένα σιδηροδρομικά εδώ και αρκετό καιρό εξυπηρετώντας έτσι τα συμφέροντα των ΚΤΕΛ.Προφανώς μια επέκταση και κατασκευή 2 σταθμών δεν είναι απλό πράγμα αλλά κάποια πράγματα θα μπορούσαν να ξεκινήσουν σε αυτά τα 2,5 χρόνια απραξίας.Ο παλιός σταθμός ΟΣΕ στον Ισθμό βρίσκετε λιγότερο από 1χλμ από την υπάρχουσα διπλή γραμμή Κιατο-Πειραιας,μέσο της καινούριας χάραξης και βάση του αρχικού σχεδίου που υπάρχει.Και αναρωτιέμαι τώρα εγώ.......τόσο δύσκολο είναι τόσο καιρό(μέχρι να αποφασίσουν για Λουτράκι) να στρωθούν 800 μέτρα περίπου ράγες έτσι ώστε ο προαστιακός να φτάσει μέχρι το προγραμματισμένο σημείο στον Ισθμό?????(είτε με έναν μονό συρμό και ανταπόκριση από Αγ.Θεοδώρους είτε με απευθείας δρομολόγια από Αθηνά αν εξοικονομηθούν συρμοί).
Ολη η Ευρώπη κινείτε με σιδηροδρόμους και εμείς εδώ φτιάχνουμε δρόμους που μετά από λίγο καιρό δεν χωράνε τα αυτοκίνητα(βλέπε Αττική οδό).

29 σχόλια:

. είπε...

nai stin epektasi pros loutraki alla xoris prosthiki neon stathmon stous iparxontes. mporei kalista na ginei me mia apeytheias antapokrisi pros ag.theodorous. den xreiazetai na ginei i diadromi kiato-athina 3 ores

acaliptos είπε...

Πολύ σωστά...δεν θέλει κανείς να πηγαίνει το τρένο Λουτράκι και μετά να ξαναγυρνάει προς Κιάτο.Είτε ανταπόκριση όπως λες είτε ακόμη καλύτερα απευθείας δρομολόγια από Αθηνά.

. είπε...

min to les auto. giati na mpoun apeytheias dromologia apo athina. gia na pigainei ena kiato ena loutraki????

acaliptos είπε...

Αμα είναι κάθε ώρα και στα δυο γιατί όχι?(που θα βρουν συρμούς δεν ξέρω,αλλά ας δούμε πρώτα σταθμό και αυτά θα λυθούν)

hnioxos είπε...

Ο λόγος που δεν γίνονται οι επεκτάσεις ξέρεις ποιος είναι; Ότι υπάρχει ένα παζάρι με τους εργολάβους και προσπαθούν να βρουν την κατάλληλη συγκυρία για να φάνε περισσότερα λεφτά. Απλούστατα.
Ο Σουφλιάς από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ αυτή την εποχή προσπαθεί να προωθήσει τους αυτοκινητοδρόμους που έχει εξαγγείλει και για υτό το τρένο έχει πάει πίσω. Αν γίνει και αυτό οι μίζες που θα πάρουν οι εργολάβοι θα είναι λιγότερες και τα παζάρια γίνονται κάτω από το τραπέζι. Μην ξεχνάμε ότι το ίδιο έγινε και με το αεροδρόμιο Αθηνών, με την απαράδεκτη σύμβαση που υπέγραψε ο Λαλιώτης ως ΥΠΕΧΩΔΕ και με βάση την οποία απαγορεύεται σε απόσταση 250 χιλιομέτρων να ανοίξει άλλο διεθνές αεροδρόμιο. Έτσι στην Ελλάδα δεν πετάνε εταιρείες χαμηλού κόστους όπως η RYANAIR.

Το μόνο έργο που έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια στο σιδηρόδρομο είναι η γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης που και αυτή καρκινοβατεί, για να μη μιλήσουμε για την καινούργια σήραγγα που ετοιμάζουν στην Όθρυ, πόσες φορές έχει ακυρωθεί και το πόσα λεφτά έχουνε φάει.

Έχεις δίκιο, δεν είναι δα και τόσο δύσκολο να στρώσουνε 800 μέτρα γραμμή αλλά δεν τους ενδιαφέρει να το κάνουν.
Παρά το ότι δεν είμαι συχνός επιβάτης του προαστιακού, παρά το ότι θα το ήθελα αλλά η οικτρή κατάσταση στην οποία βρίσκεται αυτή τη στιγμή δε με αφήνουν να το κάνω. Όταν κατά λάθος κατέβηκα μια στάση παρακάτω μια φορά, στο σταθμό των Λιοσίων, αντί για το Ηράκλειο, και θέλησα να γυρίσω πίσω με τον Επόμενο συρμό προς Αθήνα, ανακάλυψα προς μεγάλη μου έκπληξη ότι ο επόμενος συρμός ήταν μια ή μιάμιση ώρα μετά!
Και επίσης ότι άλλος τρόπος να μετακινηθώ δεν υπήρχε παρά να πάρω ταξί, το οποίο πέρασε μετά από περίπου μισή ώρα! Τη στιγμή που στη Βιέννη, στην οποία ζω δε χρειάζεται κανείς να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο γιατί μπορεί να πάει με τα ΜΜΜ.

Αυτά και συγγνώμη για το σεντόνι, αλλά η κατάσταση είναι απαράδεκτη

Ανώνυμος είπε...

τί λέτε ρε παιδιά θα τρελαθούμε?
προαστιακός λέγεται επειδή δεν περνάει μέσα από πόλη. είναι δυνατόν για το Λουτράκι να γίνει παράκαμψη?
και κάθε πόλη της Ελλάδας θα την συνδέσουμε στο δίκτυο? τόσο εύκολο είναι τεχνικά και οικονομικά?

acaliptos είπε...

Ανωνυμε αν εβλεπες την φωτο της αφισας στο post θα επρεπε να καταλαβεις οτι δεν ζητησε κανεις κατι παραπανω ή παρακαμψη.Ρωταω για αυτα που οι ιδιοι διαφημιζουν και εχουν παρει κονδυλια.Η μελετη ηταν για διπλη ηλεκτροκινουμενη γραμμη σε Ισθμο και νοτιως της πολης του Λουτρακιου.Αλλα οπως λεει ο ηνιοχος προτεραιοτητα εχουν οι δρομοι που εδω και αρκετο καιρο φτιαχνονται στην εισοδο της πολης,ενω ο ΟΣΕ δεν εχει κανει τιποτα.

hnioxos είπε...

@Ανώνυμος: Λοιπόν Ανώνυμε είναι τόσο εύκολο να γίνει όσο υπάρχει πολιτική βούληση για να το κάνουν. Το ίδιο έλεγαν και για τη νυχτερινή επέκταση του μετρό, ότι δε γίνεται γιατί δεν είναι εφικτό τεχνικά, έχει μεγάλο κόστος, ότι το δίκτυο πρέπει να συντηρείται και διάφορα άλλα έωλα. Αυτά επί Λιάπη. Μόλις ήρθε ο Χατζιδάκης, εν μία νυκτί και εφικτό έγινε, και τα κονδύλια βρέθηκαν και εν τέλει πάρθηκε απόφαση να παγιωθεί το μέτρο και μάλιστα στο τέλος συζητήθηκε να γίνει μέχρι τις 3 το πρωί αντί για τις 2 που τελικά προκρίθηκε. Ήταν λοιπόν θέμα πολιτικής βούλησης.

Ο προαστιακός μπορεί να λέγεται προαστιακός όπως πολύ σωστά επισημαίνεις και βεβαίως έχει διαφορά από το μετρό. Η διαφορά είναι ότι ο προαστιακός σιδηρόδρομος περνάει από μέρη της πόλης που είναι περισσότερο απομακρυσμένα και δεν εντάσσονται στον κατεξοχήν αστικό ιστό. Σε όλες τις πόλεις της Ευρώπης που είναι αρκετά μεγάλες και σημαντικές ώστε το μέγεθός τους να δικαιολογεί την ύπαρξη προαστιακού σιδηροδρόμου υπάρχει αυτή η διαφορά. Στο Παρίσι (RER και μετρό), στο Λονδίνο (underground και overground), στην Αυστρία και τη Γερμανία (U-Bahn και S-Bahn). Ο προαστιακός σιδηρόδρομος όμως δε λειτουργεί σαν κάτι άσχετο και ξεκομμένο από το υπόλοιπο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών, αλλά σε συνεργασία με αυτές και υποβοηθητικά, έτσι ώστε το επιβατικό κοινό να εξυπηρετείται καλύτερα και με μεγαλύτερη επάρκεια. Υπάρχουν λοιπόν κάτοικοι όλων αυτών των παραπάνω πόλεων που δε μετακινούνται καν με το μετρό γιατί αυτό δεν τους βολεύει. Χρησιμοποιούν μόνο τον προαστιακό. Στην πρόσφατη δε απεργία των τρένων στο Βερολίνο ο προαστιακός, που δεν απεργούσε, ήταν αυτός που σήκωσε το βάρος των μετακινήσεων, αλλιώς η πόλη θα είχε νεκρώσει.

Το ίδιο θα μπορούσε να γίνει και στην Αθήνα. Ο προαστιακός θα μπορούσε απλούστατα να συνεργάζεται με τα υπόλοιπα μέσα και έτσι η εξυπηρέτηση του κοινού θα ήταν καλύτερη, Αντί αυτού τι γίνεται; Τα μέσα αυτά συμπεριφέρονται σαν να είναι ανταγωνιστές ή στην καλύτερη περίπτωση, σαν το ένα να αγνοεί το άλλο.

Χαρακτηριστική περίπτωση: Στο σταθμό της Δουκίσης Πλακεντίας, όπου ως γνωστό είναι σταθμός μετεπιβίβασης του προαστιακού και του μετρό, δεν υπάρχουν πίνακες τηλεματικής! Απότέλεσμα: Κάποιος που θέλει να πάει στο αεροδρόμιο και βιάζεται, φτάνοντας στη Δουκ. Πλακεντίας δεν γνωρίζει ποιο μέσο φεύγει πρώτο για το αεροδρόμιο και άρα πρέπει να το παίξει κορώνα γράμματα. Με δεδομένο λοιπόν ότι τα εισιτήρια για το αεροδρόμιο του προαστιακού και του μετρό δεν είναι συμβατά (άλλη δημοσιοϋπαλληλίστικη ηλιθιότητα και αυτή!) δεν ξέρεις ποιο εισιτήριο να βγάλεις. Εγώ την έχω πατήσει πολλές φορές και έχω πληρώσει δυο φορές γιατί φτάνοντας στην πλατφόρμα του ενός ή του άλλου μέσου, και αφού ο υπάλληλος στο γκισέ δε γνωρίζει τι ώρα φεύγει το "αντίπαλο" μέσο, ανακάλυψα ότι το επόμενο δρομολόγιο ήταν σε μισή ώρα ή και παραπάνω!

Για να μη μιλήσουμε βέβαια για τους ξένους οι οποίοι ούτε τη γλώσσα ξέρουν, ούτε γνώστες της απερίγραπτης Ελληνικής ανοργανωσιάς και του ωχαδερφισμού είναι, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται περισσότερο. Και να κηλιδώνεται βεβαίως και η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό, μια που φαίνεται ότι εκεί που ήταν τα πράγματα πριν από 40 χρόνια ή και περισσότερο, εκεί και έχουν παραμείνει.

hnioxos είπε...

Πρόταση προς τον ιδιο΄κτήτη αυτού του μπλογκ: Να δημιουργηθεί ένα μπλογκ που να αφορά τα ΜΜΜ στο σύνολό τους.
Εγώ προτίθεμαι να βοηθήσω

acaliptos είπε...

@ηνίοχος θα ήταν πολύ καλό να υπάρχει ένα blog για τα Μ.Μ.Μ φτιαγμένο καθαρά από επιβατες με απόψεις,προτάσεις,συμβάντα και καθημερινές εμπειρίες.Φυσικά ήδη υπάρχουν κάνα-δυο site με αυτό το αντικείμενο και αξιόλογη προσπάθεια αλλά είναι blog.Εχω προσέξει ότι όταν αναφέρω στο blog μου ειδήσεις και για τα υπόλοιπα μέσα ΜΜΜ
υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον.Αυτό που μπορώ να κάνω είναι copy paste τις αναρτήσεις που δημοσιεύω από εδώ.Θα πρέπει να ανακοινωθεί και να γίνει πρόσκληση ενδιαφέροντος.

hnioxos είπε...

Συμφωνώ απολύτως. Πρέπει να γίνει πρόσκληση ενδιαφέροντος και να συμμετάσχουν και άλλοι επιβάτες μπλόγκερς. Θα ήταν μια καλή ιδέα

S G είπε...

καλη η ιδεα σας αν και θα προτεινα την δημιουργια ενος wiki, οχι μπλογκ, περιπου στα προτυπα του wiki που συζηταμε να φτιαξουμε για τους δρομους και τα πεζοδρομια των πολεων (δειτε εδω)

Αν τελικα αποφασισετε να το κανετε μπορουμε να προσφερουμε και χωρο για φιλοξενια της σελιδας.

hnioxos είπε...

Εγώ νομίζω ότι είναι πάρα πολύ καλή ιδέα γενικώς γιατί η κατάσταση είναι απαράδεκτη. Διάβασα το άρθρο στο μπλογκ και τα σχόλια που ακολούθησαν. Γενικά είναι μια ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία και ενδιαφέρομαι να συμμετέχω.
Βεβαίως πρέπει να γίνει κάτι και για τα ΜΜΜ γιατί είναι θέματα συγγενή και γενικά η έλλειψη προσοχής και ο "σταρχιδισμός" που ισχύει τα περιλαμβάνει.
Και στην περίπτωση των ΜΜΜ ο σταρχιδισμός είναι κυρίως θέμα των ιθυνόντων.
S_G ενημέρωσέ με περισσότερο με λεπτομέρειες

acaliptos είπε...

@ηνίοχος ρίξε μια ματιά σε κάτι πρόχειρο που έκανα..
http://epivates.wordpress.com/

hnioxos είπε...

Καλό είναι το είδα.
Πώς το σκέφτεσαι;
Εγώ λέω να γίνει ένα βήμα που θα αναδυκνείονται θέματα που θα αφορούν τα ΜΜΜ με όσο το δυνατόν ευρύτερη συμμετοχή. Με πρόσκληση ενδιαφέροντος σε όποιον θέλει να συμμετάσχει.
Τι λες;

S G είπε...

ηνιοχε τι ακριβως λεπτομερειες θες?

στειλε μου αν θες ενα νεγλ για να σε εχουμε στην λιστα συζητησης για την σελιδα.

ακαλυπτε πως σκεφτεσαι να μπαινουν οι πληροφοριες? σαν σχολια κατω απο καθε σελιδα ή σαν χωριστα ποστ?

S G είπε...

μεηλ εννοουσα ε, οχι νεγλ!
ειμαι λιγο βιαστικος αυτες τις μερες :-)

acaliptos είπε...

Κάθε ιδέα δεκτή...
Σκέφτομαι στην κεντρική σελίδα να υπάρχουν αναρτήσεις από τα μέλη και στις υπόλοιπες σελίδες ξεχωριστά για κάθε μέσο να μπορεί να αφήνει ο καθένας σχόλιο,πληροφορία.Μπορεί επίσης στις υπόλοιπες σελίδες για κάθε μέσο να υπάρχουν και τα σχεδιαγράμματα των προορισμών για τα μέσα σταθερής τροχιάς με τις ώρες δρομολογίων.όπως είπα κάθε ιδέα δεκτή.
Ανοίξτε ενα λογαριασμό στο WordPress.com και αφήστε μου το e-mail που γραφτήκατε για σας κάνω μελη...

S G είπε...

χμ

εγω οπως ειπα προκρινω την δημιουργια ενος wiki. Τα σχολια σε καθε σελιδα θα τεινουν να χανονται και βεβαια θα υπαρχει και ενα γενικο προβλημα οργανωσης.

Αντιθετα στο wiki μπορει ο καθενας να ανοιγει ενα λημμα και τα λημματα θα ειναι οργανωμενα σε κατηγοριες, πχ μετρό - αττική κτλ

acaliptos είπε...

@S_G δεν έχω ιδέα πως στήνετε το wiki
αλλά άμα θες εσύ να το στήσεις δεκτό.
ενημέρωσε με απλά για το link και πως θα κάνω αναρτήσεις...μόλις έχεις κατι έτοιμο αρχιζω να το προβάλω από το blοg μου..

S G είπε...

οκ, το στηνω εγω. Να κανω ομως την εξης ερωτηση:

εμεις θελαμε να στησουμε ενα για τους ελληνικους δρομους και τωρα μιλαμε περι ΜΜΜ.
Να το στησουμε στην ιδια σελιδα ή σε ξεχωριστη? Το κοστος ειναι σχεδον μηδενικο οποτε μπορω ανετα να στησω δυο. Το θεμα ειναι ομως αν ειναι πιο ενδιαφερον για καποιον να παιρνει τις πληροφοριες απο ενα αντι για δυο...

S G είπε...

α ακαλυπτε μια σημειωση: στειλε μου ενα μεηλ αν θες, δεν βρισκω το δικο σου...

hnioxos είπε...

@s_g: Σου έστειλα mail στο anamorfosis.net. Ελπίζω να το πήρες.
Επίσης θεωρώ ότι η ενημέρωση για το τι γίνεται στους δρόμους είναι κάτι διαφορετικό από τα ΜΜΜ. Μπορεί να είναι συναφή τα θέματα, αλλά νομίζω ότι πρέπει να υπάρχει διάκριση.

Τώρα όσον αφορά το wiki ούτε εγώ ξέρω πώς στήνεται, αν μπορείς να το στήσεις εσύ τότε εγώ είμαι μέσα.

hnioxos είπε...

@acaliptos: lol εδώ είμαι, κατά φωνή!
Άνοιξα ένα λογαριασμό wordpress και είναι www.hnioxos.wordpress.com

acaliptos είπε...

ΟΚ. αναμένουμε τον s_g να μας δώσει οδηγίες.κράτα τον λογαριασμό wordpress σε περίπτωση που το στήσουμε εκεί.

hnioxos είπε...

@acaliptos: ελήφθη, όβερ!

S G είπε...

οκ. το κοστος ειναι σε δουλεια, οχι σε χρηματα. Καθε wiki θα θελει λιγη διαχειριση και συντηρηση, αλλα τεσπα αν νομιζουμε οτι υπαρχει λογος υπαρξης δεν με ενοχλει η δημιουργια παραπανω σελιδων.

Τι ονομασια θελετε? Εχουμε

anamorfosis.net/XXX
logodosia.net/XXX

Προκρινω το λογοδοσια και σκεφτομαι το πιο απλο:

logodosia.net/MMM

ΟΚ?

ΥΓ ακαλυπτε σβησε καλε το μεηλ σου, αν δεν θες να σε πεθανουνσ το σπαμ. Το σημειωσα παντως.

acaliptos είπε...

logodosia.net/epivates
καλό μου ακούγεται.ΟΚ το έσβησα το μεηλ.

hnioxos είπε...

η ονομασία αυτή είναι καλή. Μια σελίδα από τη μεριά των επιβατών