Παρασκευή 16 Μαΐου 2008

Μην πετάτε το ακυρωμένο εισιτήριο.Αστο για τον επόμενο!

Γίνε και εσύ μέλος της ομάδας ατόμων που αντί να πετάξει το εισιτήριο κατά την έξοδο της από το μέσο μεταφοράς το αφήνει πάνω στα ακυρωτικά μηχανήματα έτσι ώστε να το χρησιμοποιήσει και ο επόμενος.
Μια κίνηση συνεργασίας των πολιτών της Αθήνας που αντιδρούν στις μαζικές αυξήσεις των τιμών βασικών αγαθών.
Τα αστικά εισιτήρια ισχύουν για μιάμιση ώρα από την στιγμή της πρώτης ακύρωσης για όλα τα μέσα(μετρό,τραμ,προαστιακό,ηλεκτρικό,λεωφορεία),ακόμα και να λήξη η μιάμιση ώρα εάν είσαι μέσα στο μέσο και το έχεις ακυρώσει δεύτερη φορά ισχύει μέχρι την αποβίβαση.
Επίσης και τα εισιτήρια του προαστιακού πάνω από 3€ ισχύουν για μιάμιση ώρα.
ΑΣΤΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ πάνω στα ακυρωτικά μηχανήματα....

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αντιδρώ με αυτή τη λογική. Η τιμή είναι φυσιολογική για μιάμιση ώρα. Ενδεικτικά, πρίν το ενιαίο εισιτήριο, για διαδρομή Κερατσίνι - Κορωπί, κάποιος με ειστήρια πλήρωνε 1,30€ (ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ-ΜΕΤΡΟ, ΕΘΕΛ). Τώρα πληρώνει λιγότερα, φτάνει πιο γρήγορα και ενδεχομένως επιστρέφει με το ίδιο εισιτήριο.

Anastasios είπε...

Κι εγώ διαφωνώ με τη λογική αυτή. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας, παρά τα προβλήματά τους (κυρίως τα λεωφορεία και τρόλλεϋ), χρειάζονται τα έσοδα από το κόμιστρο. Εξ άλλου πρέπει να είσαι κακοήθης αν ισχυριστείς ότι τα εισιτήρια και οι κάρτες είναι ακριβά.

Δείτε και αυτό: Επιτέλους μόνο ενιαίο εισιτήριο

acaliptos είπε...

Το ενιαίο εισιτήριο για μιάμιση ώρα υπήρχε εδώ και πολύ καιρό στην τιμή που θα ισχύει από 01/01/09.Ετσι λοιπόν κατάργησαν την επιλογή των φθηνών εισιτηρίων των 50 λεπτών και το πήγαν 1€(100% αύξηση) για μια διαδρομή σε λεωφορεία και τρόλεϊ των πολλών,όπως είπες Αναστάσιε, προβλημάτων.Δεν είναι και λίγοι αυτοί που χρησιμοποιούν 1 μέσο για την μετακίνηση τους και πληρώνουν τώρα από 25% εως100% παραπάνω.Ναι οι κάρτες είναι φτηνές αλλά τις χρησιμοποιούν πολλοί λίγοι σε σχέση με τον αριθμό επιβατών όλων των Μ.Μ.Μ (απλά δεν τους εξυπηρετεί η υπάρχουσα κατάσταση στα ΜΜΜ για καθημερινή χρήση).
Οσο αφορά τον ημιτελή προαστιακό των πολλών προβλημάτων λόγω έργων,λόγω κακοδιαχείρισης και με αρκετές ακυρώσεις δρομολογίων(έστω και αναγκαίες), οι αυξήσεις δεν είναι ημιτελής αλλά κανονική από 70 λεπτά σε 1€ χωρίς μάλιστα μείωση της κάρτας των 20€.

Ανώνυμος είπε...

Ακάλυπτε, το εισιτήριο δεν κάνει 1€αλλά 0,80. Δηλαδή το ενιαίο είναι τώρα φθηνότερο. Επίσης και οι κάρτες που είναι φθηνότερες, συμφέρουν ακόμα και αν κάποιος χρησιμοποιήσει λεωφορείο για 10 μέρες τον μήνα.
Αν κάποιος χρησιμοποιεί σχετικά τακτικά τα ΜΜΜ (πχ ένας εργαζόμενος), τον συμφέρει να βγάλει κάρτα, αντί να ελπίζει κάθε μέρα να βρεί ένα εισιτήριο παρατημένο.

acaliptos είπε...

@μ: το 0,80€ είναι προσωρινό για να χρυσώσουν το χάπι...από 01/01/09 θα ξαναπάει 1€.
Οι εργαζόμενοι που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ είναι πολλοί λίγοι σχετικά σχετικά με αυτούς που χρησιμοποιούν αμάξι,γιατί βρίσκουν τα ΜΜΜ αθλία(δεν εξυπηρετεί όλους το μετρό)
Το μέτρο θα λειτουργήσει εισπρακτικά.Από τα στοιχεία της τελευταίας ετήσιας έκθεσης (αφορά το 2006) προκύπτει ότι τα έσοδα από τα εισιτήρια είναι περίπου το 70% των συνολικών εσόδων από το κόμιστρο, τα δε έσοδα από τις κάρτες το 30%.
Η κίνηση γίνετε για αυτούς που ακυρώνουν εισιτήρια και εισπράττουν απαράδεκτες συνθήκες..

Ανώνυμος είπε...

Είναι λοιπόν ευκαιρία για πολλούς να αγοράσουν κάρτες, αφού είναι φθηνότερες και να ανατραπεί το 70 -30. Αφού μάλιστα το εισιτήριο θα πάει στο 1 Ε, η κάρτα θα είναι ακόμη πιο συμφέρουσα σε σχέση με το εισιτήριο.
Σχετικά με την κίνηση για το εισιτήριο, πιθανώς θα επιταχύνει το ηλεκτρονικό εισιτήριο, αν δεν έχει βαλτώσει ήδη...

acaliptos είπε...

Το σημαντικοτερο ειναι να βελτιωθουν τα ΜΜΜ για να μαζεψουν κοσμο.Αν και τα τελευταια χρονια εχουν προστεθη 2 μεσα σταθερης τροχιας,το τραμ και ο προαστιακος,ελαχιστα εχει ανεβει η επιβατικη κινηση.
Την τεχνολογια πρεπει να την χρησημοποιησουν επιτελους και στις στασεις λεωφοριων για ξερεις ποτε θα ερθει.

Ανώνυμος είπε...

Το να δίνετε το ακυρωμένο σας εισιτήριο για τον επόμενο επιβάτη του μετρό η του προαστιακού είναι απλώς συνέργεια σε καφρίλα. Δεν ξέρω αν έχετε καταλάβει ότι παρά τα όποια συνδικαλιστικά σκιρτήματα το μετρό της Αθήνας προσφέρει πολύ καλές υπηρεσίες ( το μόνο που λείπει είναι κλιματισμός), σε τιμή που δεν υπάρχει αλλού στην Ευρώπη ή στον κόσμο. Ξέρετε ότι η ελάχιστη διαδρομή στο βρωμερό μετρό του Λονδίνου κοστίζει 4 ευρώ? Οι αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα έχουν βελτιωθεί απίστευτα. Το μετρό θα έπρεπε να είναι στο 1 ευρώ, και οι έλεγχοι πιο συχνοί. Πέρα από την προσωπική γυφτιά και ροπή στην κλοπή, δεν ενισχύετε τίποτα άλλο στον επόμενο επιβάτη.
Στο λεωφορείο και το τρόλλεϋ τώρα, πάλι το τελικό κόστος δεν είναι υπερβολικό, ο επικείμενος διπλασιασμός στο κόστος όμως όντως είναι βαρύς και όσοι χρησιμοποιούν μόνο μία τέτοια διαδρομή αδικούνται συγκριτικά.
Κλέψτε το Δημόσιό όπως μπορείτε, όχι όμως εκεί όπου δεν είναι έντιμο. Οι συγκοινωνίες της Αθήνας είναι πράγματι μία περίεργη κοινωνική παροχή. Είναι ζημιογόνες παρά την επιδότησή τους.

acaliptos είπε...

@Χαρη:
Να ξεκινήσω από αυτά που συμφωνούμε..
Το μετρό της Αθήνας είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα ότι τα ΜΜΜ της Αθήνας έχουν τα μαύρα τους τα χάλια.
Η κατάργηση των φτηνών εισιτηρίων σε λεωφορείο και τρόλλεϋ των 50 λεπτών είναι αδικία.
Την τιμή εισιτηρίου του μετρό καθε χωρας πρέπει να την συγκρίνεις και με τους μισθούς όπως και με τα χιλιόμετρα δικτύου.Στο Παρίσι που έχει 1,5€ πας ΠΑΝΤΟΥ σε μια έκταση διπλάσια(ίσως και παραπάνω)από την Αθήνα και έχεις 14 γραμμές μετρό 3 προαστιακού και 3 τραμ...ακόμα και στα λεωφορεία υπάρχει πινάκας στην στάση που σου λέει πότε θα φτάσει.
Τα ελλείμματα έρχονται από την κακοδιαχείριση,ειδικά στον ΟΣΕ τον''έσπασαν'' πριν κάτι χρόνια σε 4 μικρότερες εταιρίες με αποτέλεσμα να μεγαλώσουν τα ελλείμματα(4 νοίκια για στέγαση,4 πρόεδροι και διοικητικά συμβούλια με παχουλούς μισθούς)και γενικά σε όλα τα ΜΜΜ αρκετό προσωπικό (λίγοι οι μάχιμοι αρκετοί οι γραφιάδες).

Ανώνυμος είπε...

pos mporo na boithiso se ayto k na sinenooume me allous?? sorry alla simfono me ton akalipto dld ego an thelo na kano mia diadromi 10 lepton me amaksi prepei na pliroso 80 lepta???e oxi parapaei...

Ανώνυμος είπε...

Όσοι διαμαρτύρονται για το ακριβό εισιτήριο, ας πληρώνουν 1.30 Ευρώ το λίτρο βενζίνη και ας δουλεύουν για τις πετρελαϊκές! Σε μεγάλο μέρος της Αττικής, υπάρχει βελτίωση της συγκοινωνίας, αλλά χρειάζεται και η διαμαρτυρία των πολίτων. Με σωστούς τρόπους όμως και όχι με τέτοιες ενέργειες.

Ανώνυμος είπε...

Και πάνω που λέγαμε για αναβάθμιση των ΜΜΜ να η Ελευθεροτυπία της 27/5

http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=60954968


ΟΑΣΑ: ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΜΕΝΕΙ Ο ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ


Χειρόφρενο σε διαγωνισμό


Δεν έχει σημασία ποιος είναι στην κυβέρνηση και ποιος διοικεί τους αρμόδιους οργανισμούς, σημασία έχει πως αν και έχουν περάσει 10 ολόκληρα χρόνια από τότε που συζητήθηκε για πρώτη φορά, ο ουσιαστικός εκσυγχρονισμός των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας μένει στα χαρτιά.


Κατά τη χθεσινή του συνεδρίαση το Δ.Σ. του ΟΑΣΑ ενταφίασε με συνοπτικές διαδικασίες το διαγωνισμό για την εγκατάσταση συστημάτων τηλεματικής σε λεωφορεία, τρόλεϊ και ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και την εισαγωγή του «έξυπνου εισιτηρίου» στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Είναι η τρίτη φορά από το 1998 που διαγωνισμός με το συγκεκριμένο αντικείμενο μπαίνει στο συρτάρι, αυτή τη φορά με τη σύμφωνη γνώμη της διακομματικής επιτροπής της Βουλής. Κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών σημειώνουν πως υπέρ της ακύρωσης του διαγωνισμού τάχτηκαν και κόμματα της αντιπολίτευσης. Προσθέτουν, επίσης, πως εξαιτίας ενστάσεων, προσφυγών και διαδικαστικού χαρακτήρα καθυστερήσεων ο διαγωνισμός είχε ακυρωθεί ντε φάκτο, καθώς οι εγγυητικές επιστολές που είχαν καταθέσει οι ενδιαφερόμενοι είχαν πια λήξει. Στο παρασκήνιο, ωστόσο, πολλοί υπογραμμίζουν πως ο κυριότερος λόγος για τον οποίο ο διαγωνισμός μπήκε.. κακήν κακώς στο συρτάρι είναι η παρουσία της Siemens στην τελική φάση. Συνεργάτες του Κ. Χατζηδάκη έλεγαν πως υπό τις παρούσες συνθήκες και με τη γερμανική εταιρεία στο μικροσκόπιο για το θέμα των «μαύρων ταμείων», τυχόν κατακύρωση του διαγωνισμού σε αυτήν θα προκαλούσε θύελλα αντιδράσεων.

Μια άλλη διάσταση δίνουν παράγοντες του ΟΑΣΑ. «Το έργο τηλεματικής στη Θεσσαλονίκη κόστισε περίπου 2,5 εκατ. ευρώ, στην Αθήνα φτάσαμε τον προϋπολογισμό στα 27 εκατ. - δεν δικαιολογούνται αυτά τα ποσά», λένε. Για το υπο-έργο του «έξυπνου εισιτηρίου» ο προϋπολογισμός έφτανε τα 35 εκατ. που επίσης θεωρούνται πολλά. Βέβαια, όλα αυτά αμφισβητούνται από τους ίδιους ανθρώπους που τόσους μήνες επέβλεπαν τη διαδικασία, γεγονός που καταδεικνύει τελικά την προβληματική λειτουργία των συγκοινωνιακών εταιρειών της πρωτεύουσας.

Τι γίνεται τώρα; Το υπουργείο θα αγνοήσει τελικά την πρόταση της διακομματικής για επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού και επιχειρεί να εντάξει την τηλεματική και το «έξυπνο εισιτήριο» στο μοντέλο των Συμπράξεων Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Χθες το Δ.Σ. του ΟΑΣΑ ανέθεσε αντί 45.000 ευρώ στην εταιρεία Planning την εκπόνηση της μελέτης και αρμόδιοι παράγοντες του οργανισμού και του υπουργείου εκφράζουν την εκτίμηση (ή ευχή) πως το «έξυπνο εισιτήριο» μπορεί να κάνει την εμφάνισή του στην Αθήνα εντός του 2009.

Στο μεταξύ οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ μιλούν για μεθοδεύσεις. «Σκόπιμα άφησαν να χαθεί χρόνος και τώρα το έργο δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το Γ' ΚΠΣ», λέει ο πρόεδρος του σωματείου των τεχνικών, Απ. Ραυτόπουλος. Εκτιμά ότι με το μοντέλο των ΣΔΙΤ θα επιβαρυνθούν τελικά οι φορολογούμενοι, ενώ συνάδελφοί του δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να αυξηθεί η τιμή των εισιτηρίων ώστε να πληρωθεί ο ιδιώτης που θα αναλάβει το έργο. Δεν αποκλείουν, επίσης, το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων.

Βασίλειος Περαντζάκης είπε...

Δεν έχει νόημα αυτό με τα εισιτήρια γιατί:

1) Τα εισιτήρια είναι πολύ φθηνά ακόμα και 1ευρώ να πάνε σε σχέση με οπουδήποτε αλλού, συνυπολογίζοντας και την αύξηση του κόστους για τις συγκοινωνίες από το πετρέλαιο.
2) Αντισταθμίζετε η αύξησή τους από την μεγάλη μείωση των μηνιαίων και ετήσιων καρτών.

Νομίζω ότι μόνο κακό θα κάνει αυτό σε μία υπηρεσία που παρέχεται πολύ καλά με εξαίρεση ίσως τον προαστιακό.

acaliptos είπε...

@μ: η εγκατάσταση συστημάτων τηλεματικής σε λεωφορεία, τρόλεϊ είναι όντως απαραίτητη για τον εκσυγχρονισμό έτσι ώστε να δικαιολογηθεί και η 100% αύξηση...

@Vassilis: θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν και λεωφορεία, τρόλεϊ(και προαστιακός φυσικά) όπως γράφτηκε και παραπάνω για να προσφέρονται και ανάλογες υπηρεσίες στους επιβατες ετσι ώστε να γίνουν περισσότεροι αυτοί με κάρτα(αντίθετα απο οτι είναι σήμερα)

Ειχε συζητηθεί πριν λίγο καιρό η δημιουργία ενός blog για επιβατες..
αν υπάρχει προθυμία έφτιαξα κατι:
http://epivates.wordpress.com/