Η κατασκευή αυτοκινητοδρόμων είναι φαύλος κύκλος...φτιάχνονται για να γεμίζουν.Σωστή επιλογή είναι η ανάπτυξη του δικτύου προαστιακού σιδηροδρόμου.
Αυτο είναι το συμπέρασμα μου από το άρθρο της Καθημερινής του κ. Στράτου Παπαδημητρίου που είναι συγκοινωνιολόγος, αν. καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιά.
Τα μεγάλα αστικά οδικά έργα που πριν από μερικές δεκαετίες είχαν θεωρηθεί ως η λύση στο πρόβλημα των μετακινήσεων στην Ευρώπη και την Αμερική, γρήγορα αποδείχθηκε ότι δεν έφεραν θετικά αποτελέσματα. Οι νέοι πολυδάπανοι αστικοί αυτοκινητόδρομοι μέσα σε λίγα χρόνια από την κατασκευή τους ξεπεράστηκαν από την πρόσθετη κυκλοφορία που οι ίδιοι δημιούργησαν. Η πολιτική που ανακοινώθηκε από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ εδραιώνει την κυριαρχία του Ι.Χ., συμβάλλει στην ολοένα μεγαλύτερη εξάπλωση και προαστικοποίηση της πόλης, συντελεί στην όλο και μεγαλύτερη εξάρτηση από το Ι.Χ. (καθώς οι περιοχές αυτές είναι δύσκολο να εξυπηρετηθούν από τις δημόσιες συγκοινωνίες), και αυξάνει την κατανάλωση ενέργειας και τους ρύπους που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τις κλιματικές αλλαγές. Είναι ανάγκη να υπάρξει μια άλλη προσέγγιση στο πρόβλημα των μετακινήσεων στην πόλη μας. Η ανάπτυξη του δικτύου προαστιακού σιδηροδρόμου με ρυθμούς πιο γρήγορους από τους σημερινούς και με μέγεθος συγκρίσιμο αντίστοιχων ευρωπαϊκών πόλεων είναι η σωστή επιλογή. Θα επιθυμούσα το υπουργείο Μεταφορών και όχι το ΥΠΕΧΩΔΕ να είχε εξαγγείλλει ότι σε 10 χρόνια από σήμερα ο κάθε κάτοικος της πόλης θα βρισκόταν σε 15 λεπτά απόσταση από κάποια στάση του Μετρό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου