Πέμπτη, 9 Απριλίου 2009

Σύντομα σε λειτουργία οι δύο υπόγειες γραμμές του προαστιακού(Στους Αγ.Αναργυρους).

09/04/2009, ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΑΝΑΡΓΥΡΟΥΣ
Μέχρι το τέλος του χρόνου θα γίνει η
υπογειοποίηση του τρένου
Επιτόπου ενημέρωση του Δημάρχου Νίκου Σαράντη
για την εξέλιξη του έργου
Με κανονικότατους ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες στο έργο του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, με το κύριο βάρος του έργου να έχει πέσει στο υπογειοποιημένο τμήμα, όπου σύντομα ολοκληρώνονται και θα τεθούν σε λειτουργία οι δύο γραμμές. Παράλληλα προχωρούν οι εργασίες ηλεκτροδότησης του έργου όπως και οι εργασίες στους σταθμούς στον Πευκώνα και τον Πύργο Βασιλίσσης, οι οποίοι θα τεθούν σε λειτουργία μόλις οι συρμοί μπουν στο υπογειοποιημένο τμήμα, δηλαδή σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ τον Οκτώβριο του 2009
Η εξέλιξη του έργου παρουσιάστηκε στο Δήμαρχο Νίκος Σαράντη, ο οποίος επισκέφθηκε όλο το έργο, μίλησε με τους εργαζόμενους και ενημερώθηκε επί τόπου από τους υπευθύνους του έργου για την πορεία του.
Βασικά Χαρακτηριστικά του Έργου
Σύμφωνα λοιπόν με την ΕΡΓΟΣΕ και με βάση το χρονοδιάγραμμα και τα σχέδια που έχουν εκπονήσει, το έργο αναπτύσσεται στην περιοχή των Αγίων Αναργύρων και συγκεκριμένα από το νότιο άκρο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αγ. Αναργύρων στην περιοχή Τρείς Γέφυρες, μέχρι την ανισόπεδη διασταύρωση της σιδηροδρομικής γραμμής με την οδό Κ. Παλαμά.
Το έργο αποτελεί μέρος του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αττικής και του τετραπλού σιδηροδρομικού άξονα Τρείς Γέφυρες – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών. Στην τελική του μορφή οι δύο ανατολικές γραμμές θα εξυπηρετούν τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, ενώ οι δύο δυτικές γραμμές θα εξυπηρετούν τους υπεραστικούς συρμούς. Το έργο εντός του Δήμου Αγίων Αναργύρων έχει συνολικό μήκος 4.053m, ενώ όσον αφορά στην υψομετρική χωροθέτηση του διαδρόμου ισχύουν τα ακόλουθα:
  • 1.405m αποτελούν ταπεινωμένο τμήμα
  • 1.870m αποτελούν πλήρως υπογειοποιημένο τμήμα
  • 498 m αποτελούν ομοεπίπεδο τμήμα
  • 280m αποτελούν υπερυψωμένο τμήμα (γέφυρα οδού Ευβοίας μήκους 200μ και γέφυρα οδού Κ. Παλαμά 80μ)
Το έργο στην περιοχή του Δήμου Αγίων Αναργύρων περιλαμβάνει την κατασκευή των ακόλουθων Σιδηροδρομικών Σταθμών – Στάσεων:
  • Σταθμός Αγ. Αναργύρων
  • Σταθμός – Στάση Πύργου Βασιλίσσης
Οι δύο παραπάνω σιδηροδρομικοί σταθμοί χωροθετούνται ο μεν πρώτος στην είσοδο του τούνελ Αγίων Αναργύρων και ο δεύτερος στην έξοδο του τούνελ Αγίων Αναργύρων, έτσι ώστε να εξυπηρετείται πλήρως το επιβατικό κοινό του Δήμου Αγίων Αναργύρων. Επιπρόσθετα και στα όρια του Δήμου Αγίων Αναργύρων (περίπου 200μ βορείως της οδού Παλαμά), κατασκευάζεται ο Σταθμός της Λυκότρυπας, ο οποίος θα εξυπηρετεί τόσο τους κατοίκους τους Δήμου Αχαρνών, όσο και τους κατοίκους του Δήμου Αγίων Αναργύρων.
Μεθοδολογία Κατασκευής
Καθοριστική παράμετρος για την επιλογή της μεθόδου κατασκευής αποτελεί η προϋπόθεση διατήρησης σε λειτουργία και κυκλοφορία δύο Σιδηροδρομικών Γραμμών κατά την φάση κατασκευής του τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου. Η κατασκευή αυτή προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε δυο φάσεις.
Κατά την Α΄ φάση κατασκευής, το ζεύγος των υφιστάμενων σε λειτουργία Σιδηροδρομικών Γραμμών παραλλάσσεται ανατολικά ώστε να αποδεσμευτεί ο απαιτούμενος χώρος για την πλήρη κατασκευή της αριστερής (δυτικής) ημιδιατομής του έργου.
Κατά τη Β΄ φάση κατασκευής, το ζεύγος των εν λειτουργία Σιδηροδρομικών Γραμμών μετατίθεται στο κατασκευασμένο από την Α΄ φάση τμήμα του έργου, δηλαδή στις Σιδηροδρομικές Γραμμές του υπεραστικού σιδηροδρόμου με αποτέλεσμα να αποδεσμεύεται ο χώρος για την κατασκευή της δεξιάς (ανατολικής) ημιδιατομής .
Τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου
Η χάραξη των γραμμών γίνεται για την επίτευξη ταχυτήτων συρμών έως 110km/h. Για την κατασκευή του έργου επιδομής χρησιμοποιούνται τα πλέον σύγχρονα υλικά επιδομής σιδηροδρομικών γραμμών, ενώ οι σιδηροτροχιές κατασκευάζονται συνεχώς συγκολλημένες ώστε να υπάρχει η μεγαλύτερη δυνατή άνεση για τον επιβάτη, αλλά και η μικρότερη όχληση (θόρυβος, δονήσεις) στις παρακείμενες περιοχές.
Προβλέπονται υπερσύγχρονα συστήματα για την ηλεκτροκίνηση των συρμών καθώς επίσης για την σηματοδότηση και τις τηλεπικοινωνίες του δικτύου.Τα συστήματα πληροφόρησης κοινού που θα χρησιμοποιηθούν στους σιδηροδρομικούς σταθμούς αποτελούν την σύγχρονη πρόταση για την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στον επιβάτη.
Εντός του υπογείου έργου (Cover & Cut Αγίων Αναργύρων) προβλέπονται εσοχές ασφαλείας ανά 50μ ανά παρειά, μία έξοδος διαφυγής στον αριστερό ημιδιάδρομο για την πρώτη φάση του έργου και πόρτες επικοινωνίας ανά 250 μέτρα μεταξύ των δύο ημιδιαδρόμων, ώστε να είναι εφικτή η ασφαλής εκκένωση σε περίπτωση ατυχήματος.
Χρόνος Κατασκευής
Παράδοση σε σιδηροδρομική κυκλοφορία αριστερής ημιδιατομής (δύο γραμμές) και αποξήλωση υφιστάμενων γραμμών: Οκτώβριος 2009.
Παράδοση σε κυκλοφορία δεξιάς ημιδιατομής (δύο γραμμές): Οκτώβριος 2011.
Οι υπεύθυνοι του έργου εξηγούν στο Δήμαρχο Ν. Σαράντη, τη Δημοτική Σύμβουλο Τζ. Ζαλακούδη, τον πρώην Δημοτικό Σύμβουλο Γ. Βιδάλη και τον προϊστάμενο της Τεχνικής Υπηρεσίας κ. Μούσιο, τα έργα που γίνονται στο Σταθμό Αγίων Αναργύρων του προαστιακού, στον πευκώνα.
Ο υπό διαμόρφωση σταθμός στον Πευκώνα από όπου ξεκινά και το υπογειοποιημένο τμήμα.
Σε κανονικούς ρυθμούς εξελίσσονται οι εργασίες στο υπόγειο τμήμα.
Ήδη έχει «στρωθεί» η μία από τις δύο γραμμές στο υπόγειο τμήμα.
Η έξοδος του τούνελ στον Σταθμό – Στάση Πύργου Βασιλίσσης.


Απο το site του δήμου Αγίων Αναργύρων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: