Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012

Από τον προαστιακό Αθηνών στα τρένα του Λονδίνου.

Άστοχη μια σύγκριση μεταξύ των σιδηροδρομικών υπηρεσιών της Αθήνας και του Λονδίνου ,
 άλλα αναπόφευκτη για μένα μιας και  κάποιες επαγγελματικές κυρίως υποχρεώσεις με έφεραν στο Λονδίνο 2 φορές μέσα σε λίγους μήνες.

Το Heathrow express είναι αυτό που προωθούν οι Βρετανοί για την μετακίνηση από το ομώνυμο αεροδρόμιο στο Λονδίνο,χωρίς τελικά να δικαιολογεί το κόστος που καλείσαι να πληρώσεις.
Για μένα η λύση του πιο αργού τρένου (Heathrow connect) κατά 10 περίπου λεπτά με τα μισά παρακαλώ λεφτά είναι καλύτερη .

Η οργάνωση άψογη για το Heathrow express.Μπορείς να αγοράσεις το εισιτήριο από το internet και εκτυπώνοντας το επιβιβάζεσαι κατευθείαν.Άλλοι τρόποι αγοράς είναι από τα εκδοτήρια , από τα μηχανήματα και από υπαλλήλους που σε περιμένουν κατεβαίνοντας στον σταθμό.   

15 λεπτά (διαδρομή από heathrow στο paddington) κάθε 15 λεπτά είναι το σλογκαν ,με 18 λίρες όμως.
Καλύτερη λύση  το heathrow connect με δρομολόγια ανά 30 λεπτά με 5 στάσεις, σε 27 λεπτά , με 9 λίρες.
Heathrow Connect


Το σοκ θα έλεγα όμως το έπαθα όταν πήγα στην Οξφόρδη με μια σειρά από πράγματα που αγνοούσα. 
τρένο για oxford

Διαπίστωσα οι υπήρχαν βαγόνια ησυχίας με επιγραφές να σου θυμίζουν να κάνεις όσο λιγότερο θόρυβο γίνεται. 
Εκεί λοιπόν πηγαίναν όσοι ήθελαν να κοιμηθούν,να διαβάσουν και γενικά όσοι ήθελαν να μην ακούν σχεδόν τίποτα. 





 Σε κάποιους σταθμούς πρόσεξα ότι υπήρχε συγκεκριμένο σημείο σε αποβάθρες για να περιμένουν οι επιβάτες με ποδήλατα , έτσι ώστε να τα φορτώσουν άμεσα.
High speed train cycle loading point
 Στα καθίσματα μπροστά σου έχεις ένα ''τραπεζάκι'' με θήκη για ποτήρι και προέκταση  για να ακουμπάει μια εφημερίδα.


Επίσης υπάρχουν και τα entertainment carriage με και μικρές οθόνες μπροστά από κάθε κάθισμα που μπορείς να βάλεις τα ακουστικά σου και να παρακολουθήσεις διάφορα.  Ταινίες , αθλητικά ,ειδήσεις και την διαδρομή που κάνεις live (βλέπε video) βλέποντας στο χάρτη που είσαι και πόσο τρέχει το τρένο (μέχρι 125 μίλια την ώρα πήγε ,200 χλμ/ω δηλαδή).
Όλα αυτά στην απλή θέση , όχι στην πρώτη δηλαδή.
Επίσης ενημερώθηκα ότι σε κάποιον σταθμό του υπόγειου σιδηροδρόμου , δεν δουλεύει το ασανσέρ!!



Τέλος αξίζει πιστεύω να γράψω και μερικά άλλα που πρόσεξα.
Πράγματα απλά και λογικά που δεν τα βλέπω στην Ελλάδα.
Πριν από κάποιον σταθμό προς Οξφόρδη το τρένο πήγαινε αρκετά σιγά και αφού έφτασε καθυστέρησε επίσης να φύγει.
Ο train manager (όπως έκανε μετά από κάθε σταθμό) έβγαλε μια ανακοίνωση καλωσορίσματος στους επιβάτες που επιβιβάστηκαν στο καθυστερημένο κατά 11 λεπτά δρομολόγιο.
Δεν ήξερε τον λόγο της καθυστέρησης και απολογήθηκε.
Στον σταθμό που κατέβηκα  είχε πολύ κόσμο στην αποβάθρα.
Οι φωτεινές επιγραφές και τα μεγάφωνα  ενημέρωναν για την επόμενη αμαξοστοιχία που θα πέρναγε με ταχύτητα γιατί δεν θα σταμάταγε στην συγκεκριμένη αποβάθρα.
Προειδοποιούσαν τους επιβάτες να απομακρυνθούν πίσω από την κίτρινη γραμμή.

Το κόστος μετακίνησης πηγαινέλα Λονδίνο-Οξφορδη σε ώρες μη αιχμής ήταν 22,5 λίρες.  
Είχε γρήγορα τραίνα κάθε 30 λεπτά με 12 περίπου βαγόνια (2 ή 3 ήταν πρώτη θέση) .
Ο χρόνος ήταν από 58 έως 67 λεπτά , αναλόγως σε πόσους σταθμούς σταμάταγε.
 Το αργό τρένο έκανε 1 ώρα και 45 λεπτά.








2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Οντως ....ατυχης συγκριση....
Υπομονη ομως σε καμια 200 αρια χρονια ισως τα δουν καποιοι και εδω ....

acaliptos είπε...

Υπομονή και ψυχραιμία.....