Αναδημοσίευση από http://ecology-salonika.org/lib/?p=2178
Εκτεταμένες περικοπές στα δρομολόγια του Προαστιακού ξεκινούν από την Πέμπτη 3 Απριλίου. Για δύο περίπου μήνες, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, ο Πειραιάς και ο Σταθμός Λαρίσης θα είναι σχεδόν αποκομμένοι από τη γραμμή προς Κιάτο και Κόρινθο, ενώ πλήρως αποκομμένοι θα είναι και από τη γραμμή προς το αεροδρόμιο. Ως λόγος για τις περικοπές αυτές προβάλλονται τα έργα ανακατασκευής στο σιδηροδρομικό άξονα από τις Τρεις Γέφυρες μέχρι το Μενίδι.
Είναι η πέμπτη ή έκτη φορά που αναστατώνονται τα δρομολόγια του Προαστιακού με επίκληση των ίδιων έργων. Όταν ξεκίνησε ο Προαστιακός, τα ποσοστά ικανοποίησης των επιβατών τον πρώτο χρόνο έφθαναν το 99%. Από τότε, με τις συχνές περικοπές χάθηκε σε μεγάλο βαθμό η αξιοπιστία των δρομολογίων με αποκορύφωμα τον Ιούλιο του 2007, όταν τα κανονικά δρομολόγια διατηρήθηκαν για μόλις τρεις εβδομάδες και από τότε δεν αποκαταστάθηκαν ποτέ πλήρως.
Οι Οικολόγοι Πράσινοι νιώθουν υποχρεωμένοι να θέσουν δημόσια το ερώτημα κατά πόσο οι περικοπές αυτές επιβάλλονται πραγματικά από τις ανάγκες των έργων. Με δεδομένο ότι πρόκειται για κατασκευή τετραπλής γραμμής, είναι λογικό να διατηρούνται πάντα δύο τροχιές σε λειτουργία όσο γίνονται έργα στις άλλες δύο. Όσες τεχνικές δυσκολίες και αν χρειάζεται να ξεπεραστούν, η ομαλή εξυπηρέτηση των επιβατών είναι πολύ σημαντικότερη από την ευκολία του εργολάβου.
Το ερώτημα αυτό γίνεται ακόμη σοβαρότερο, καθώς η εταιρία ΑΚΤΩΡ, επικεφαλής της κοινοπραξίας που έχει αναλάβει τα έργα του σιδηροδρομικού άξονα, είναι ταυτόχρονα επικεφαλής της κοινοπραξίας της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ που αποτελεί το βασικότερο ανταγωνιστή του Προαστιακού. Το Υπουργείο Μεταφορών, λοιπόν, αλλά και οι επικεφαλής του ομίλου του ΟΣΕ οφείλουν να απαντήσουν:
· Αν από τους μελετητές των έργων είχε ζητηθεί να σχεδιάσουν την εξέλιξη των εργασιών με τρόπους που να μην αναστατώνουν την κυκλοφορία των τρένων.
· Αν η σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία περιλαμβάνει όρους για διακοπές δρομολογίων.
· Αν οι διακοπές δρομολογίων έχουν ζητηθεί επίσημα από τον ανάδοχο των έργων.
· Με τι τρόπους ελέγχεται η αναγκαιότητα τέτοιων αιτημάτων, ώστε να διασφαλίζεται ότι τα δρομολόγια του Προαστιακού δεν καθορίζονται τελικά από το βασικότερο ανταγωνιστή του.
Σημειώνουμε, τέλος, ότι το έργο όφειλε κανονικά να είναι έτοιμο εδώ και πολλά χρόνια, πριν την έναρξη λειτουργίας του Προαστιακού και ταυτόχρονα με την Αττική Οδό και το αεροδρόμιο των Σπάτων που προοριζόταν να εξυπηρετήσει. Για την τερατώδη αυτή καθυστέρηση δεν ευθύνεται μόνο η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά και η τότε αξιωματική αντιπολίτευση της ΝΔ που δεν άσκησε ποτέ έλεγχο ή πίεση.
Σε μια πόλη που δεν αντέχει πια άλλη ρύπανση ούτε άλλη επιβάρυνση του κυκλοφοριακού, και όπου αρκετοί δεν αντέχουν επιπλέον έξοδα για διόδια και βενζίνη, οι Οικολόγοι Πράσινοι θεωρούμε ότι η απαξίωση ενός βασικού συγκοινωνιακού μέσου όπως ο Προαστιακός, αποτελεί έγκλημα κατά της ποιότητας της ζωής των πολιτών. Καλούμε λοιπόν από τους αρμόδιους να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να σεβαστούν τα δικαιώματα των πολιτών που επιλέγουν τη δημόσια συγκοινωνία.
Η Συντονιστική Γραμματεία Αττικής των Οικολόγων Πράσινων.
4 σχόλια:
Ακάλυπτε
Δεν ξερω αν κάνεις τη διαδρομή από το 'ΣΚΑ' έως Αθήνα-Πειραιά αλλά εγω που τη κάνω συχνά είδα πως έχουν προχωρήσει τα έργα αλλά μου εγειρεται μια απορία.Μεχρι ενός σημέιου έχει υπογοιοποιηθεί έχει πέσει πολύ τσιμέντο και στο τέλος καταλήγει μια γραμμή δίπλα απο τις άλλες 2 που κατι τετοιο δε συνάδει με τα προηγούμενα έργα.Δηλαδή θα περνάει απο διαβάσεις η θα τα φτιάξουν κάπως;Διότι οι 4 γραμμές γίνονται 3.
Πάντως ακόμα και αν γίνουν έργα στη γραμμή που γίνεται μονή πρακτικά μετα το σταθμό Λαρίσης θα φτιαχτεί η θα πηγαίνει το τρένο με 20 km/h; Και δεν φαίνεται να υπάρχουν υποδομές για να περάσει ηλεκτρικό .Δηλαδή μέχρι την αθήνα θα πηγαίνει με ρεύμα και μετα;Τι νόημα θα έχει αν δεν είναι ηλεκτρικό και φτιάξαν τοσο μεγάλο σταθμο στο Πειραιά;
Το έργο είναι ηλεκτροκίνηση μέχρι και τον Πειραιά.ο 4τραπλος διάδρομος είναι μέχρι Λαρίσης αλλα για Πειραιά δεν ξερω.
"η ομαλή εξυπηρέτηση των επιβατών είναι πολύ σημαντικότερη από την ευκολία του εργολάβου"
και από τη ζωή των εργατών...Μπράβο παιδιά.Πάμε γερά.
Αν είναι για την ευκολία των επιβατών, ε.. ας σκοτωθεί και κανένας εργάτης.Έχουμε πολλούς άλλωστε.
Πάντα την ασφάλεια των εργατών βάζουν μπροστά....σε ένα έργο που έπρεπε να είχε τελείωση χρονιά τώρα και ακόμα δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα.Και δεν καταλαβαίνω τη σχέση έχει η ασφάλεια των εργατών με αυτούς που προπλήρωσαν διαδρομές με κάρτα και πρέπει να πληρώνουν άλλα μέσα για μετακινηθούν. Κάτι παρατάσεις στην διάρκεια της κάρτας που είχαμε στο παρελθόν ήταν μέσα στον Αύγουστο...δώρον άδωρο.
Δημοσίευση σχολίου