Τετάρτη, 17 Ιουνίου 2009

Ο ιστότοπος των επιβατών του προαστιακού.

Ο Προαστιακός με τον ένα, ή τον άλλο τρόπο είναι εδώ. Μας αλλάζει τη ζωή αλλά και μας ταλαιπωρεί.
Έχει κάνει όμως και άλλα αναπάντεχα.
Κάθε μέρα και «στο πήγαινε» και «στο έλα» περιμένεις να δεις πρόσωπα γνωστά, να τους πεις καλημέρα, να ρωτήσεις τι κάνουν και όταν δεν τα βρίσκεις ανησυχείς, ρωτάς, παίρνεις τηλέφωνο. Μια νέα μικρή κοινότητα έχει δημιουργηθεί στον προαστιακό έστω και για αυτήν τη λίγη ώρα που διαρκεί το ταξίδι. Δημιουργήσαμε αυτόν τον ιστότοπο για να αξιοποιήσουμε αυτήν την παρέα, να την κάνουμε πιο μεγάλη, να αναδείξουμε τα προβλήματά μας και να βοηθήσουμε το μέσο να γίνει καλύτερο.

Ο Προαστιακός έχει βοηθήσει σημαντικά στο να αρχίσουμε, έστω και με αργούς ρυθμούς, να συμβάλλουμε έμπρακτα στην αποσυμφόρηση της Αθήνας. Πολλοί από μας τον εμπιστευτήκαμε και επιλέξαμε να αναζητήσουμε μόνιμη κατοικία μακριά από την Αθήνα, προσδοκώντας σε μια καλύτερη ποιότητα ζωής. Σε άλλους, ντόπιους κυρίως, δόθηκε η ευκαιρία να αναζητήσουν και να βρουν εργασία στην Αθήνα με καλύτερες προοπτικές, ενώ και πολλοί φοιτητές ανακουφίστηκαν οικονομικά αφού δεν υπάρχει πλέον ανάγκη να πληρώνουν ενοίκιο δεύτερης κατοικίας στην Αθήνα. Για τους λόγους αυτούς στηριχθήκαμε όλοι στον Προαστιακό ως μέσο μεταφοράς από και προς την καθημερινή μας εργασία. Όλοι μας περιμέναμε ένα μοντέρνο μέσο μεταφοράς παρόμοιο με το μετρό της Αθήνας, τόσο ως προς την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών μετακίνησης (συχνότητα δρομολογίων, χρόνος μετακίνησης, δίκτυο), όσο και ως προς το επίπεδο του χρησιμοποιούμενου εξοπλισμού (καινούργιοι, αξιόπιστοι, καθαροί συρμοί, εύκολα προσβάσιμοι σταθμοί κλπ). Επίσης γνωρίζοντας ότι το μέσο είναι ακόμη σε περίοδο ανάπτυξης περιμέναμε την αναβάθμισή του σε ακόμη καλύτερο με τη χρήση της ηλεκτροκίνησης, έργο που θα έπρεπε να είχε μπει από καιρό σε παραγωγική λειτουργία.
Αντί όμως για όλα τα παραπάνω καθημερινά βιώνουμε καταστάσεις ανεπίτρεπτες, που όχι μόνο δεν συμβάλλουν στην ομαλή μετακίνησή μας, αλλά απαξιώνουν και ένα μέσο το οποίο θα έπρεπε να είναι μοχλός ανάπτυξης των προαστίων της Αττικής και σημαιοφόρος στην προσπάθεια αποκέντρωσης της Αθήνας. Οι καθυστερήσεις είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο (γραμμή Πειραιάς-Κιάτο), οι συρμοί (rail-bus) είναι βρώμικοι, μικρής χωρητικότητας σε σχέση με το επιβατικό έργο που καλούνται να εξυπηρετήσουν, και οι «ανεξήγητες» βλάβες, ειδικά το καλοκαίρι, είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο. Ο χρόνος μετακίνησης όσο περνάει ο καιρός αυξάνεται αντί να μειώνεται ενώ η κατάσταση σε αρκετούς σταθμούς είναι τραγική (χαλασμένοι ανελκυστήρες, σκάλες, βουλωμένες τουαλέτες, χαλασμένα ρολόγια και πίνακες ανακοινώσεων).
Ένας από τους σκοπούς του ιστότοπού μας είναι και η ανάδειξη των προβλημάτων του μέσου για την άμεση αντιμετώπιση τους, ώστε να επιτύχουμε τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών μετακίνησης, αλλά και για την προστασία του ίδιου του μέσου από την απαξίωση στην οποία αυτό οδηγείται. Στόχος μας επίσης είναι η ανάδειξη του μέσου ως το σημαντικότερο παράγοντα στην προσπάθεια που γίνεται για την πολύπλευρη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής των προαστίων, αλλά και στην προοπτική ενός καινούργιου καλύτερου τρόπου ζωής μακριά από την πρωτεύουσα .
Στην πρώτη αυτή επικοινωνία μας μαζί σας θα θέλαμε να σας θέσουμε μερικά ερωτήματα και να καταθέσουμε ορισμένες προτάσεις για την βελτίωση των συνθηκών μετακίνησής μας.

Ερωτήματα

1. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Σταθμός Λαρίσης – Κιάτο; Πότε θα μπουν ηλεκτρικοί συρμοί (EMU) στην παραπάνω γραμμή;
2. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των επεκτάσεων των γραμμών προς Ισθμό, Λουτράκι, Ξυλόκαστρο, Λαύριο, Ραφήνα, Χαλκίδα και Θήβα;
3. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του ΣΚΑ και η έναρξη λειτουργίας του;
4. Γιατί ο σταθμός Μεταμόρφωσης δε λειτουργεί, αν και είναι έτοιμος από τον Οκτώβριο 2008;

Μερικές από τις προτάσεις μας

1. Πύκνωση δρομολογίων με συχνότητα ανά μισή ώρα. Αν δεν είναι εφικτό για όλο το ωράριο λειτουργίας τουλάχιστον για τις ώρες αιχμής 06:00 με 09:00 το πρωί και 17:00 με 20:00 το απόγευμα. (Γραμμή Πειραιάς – Κιάτο)
2. Διεύρυνση ωραρίου λειτουργίας. Αφού ο προαστιακός εξυπηρετεί αεροδρόμιο, πιθανώς το ωράριο Ολυμπιάδας 04:00 το πρωί με 02:00 το βράδυ να είναι το ιδανικό και να εφαρμοστεί και στην γραμμή Κιάτου. Όταν αρκετές πτήσεις φεύγουν 06:00, τα εργοστάσια ξεκινάνε στις 06:00 και όσοι ταξιδεύουν για Πελοπόννησο θέλουν να είναι πιο πρωί στον προορισμό τους,τα τρένα πρέπει να ξεκινάνε από τις 04:00 προς όλες τις κατευθύνσεις.
3. Εμφάνιση δρομολογίων και καθυστερήσεων στους φωτεινούς πίνακες σε όλους τους σταθμούς. Οι πίνακες σε αρκετούς σταθμούς είναι εκτός λειτουργίας αρκετό καιρό τώρα.
4. Συντήρηση και τακτικός καθαρισμός τουαλετών στους σταθμούς και στους συρμούς.
5. Συντήρηση επίβλεψη και λειτουργία ανελκυστήρων και κυλιόμενων κλιμάκων των σταθμών. Η μη λειτουργία τους κάνει το μέσο απρόσιτο σε άτομα με ειδικές ανάγκες, άτομα ηλικιωμένα, μητέρες με καρότσια κλπ.
6. Κατασκευή χώρων στάθμευσης στο αστικό κομμάτι και στους σταθμούς προς το αεροδρόμιο.

Γραφτείτε στο Newsletter μας

1 σχόλιο:

hackaday είπε...

Καλησπέρα και καλή εβδομάδα...