Σάββατο, 17 Ιανουαρίου 2009

Το 2014, με 4 χρόνια καθυστέρηση, θα έχει ολοκληρωθεί το δίκτυο του Προαστιακού.

Αθήνα - Χαλκίδα σε 48 λεπτά.
Τον Ιούλιο τίθεται σε λειτουργία η γραμμή, ακολουθεί η Θήβα.
Ηλεκτροκίνηση προς Κόρινθο-Κιάτο φθινόπωρο 2009.

Κομμάτι κομμάτι και με ρυθμούς χελώνας συμπληρώνεται το δύσκολο παζλ του προαστιακού σιδηροδρόμου της Αθήνας, το δίκτυο του οποίου στο σύνολό του είχε προγραμματιστεί αρχικά να ολοκληρωθεί ώς το 2010, ενώ τώρα αυτό παραπέμπεται για το 2014! Μετά τις καθυστερημένες επεκτάσεις του δικτύου προς την Κόρινθο και το Κιάτο, οι επόμενες σημαντικές στάσεις του προαστιακού σιδηροδρόμου θα είναι τον ερχόμενο Ιούλιο, στην Οινόη και τη Χαλκίδα, προσθέτοντας στο σημερινό δίκτυό του άλλους 13 σταθμούς, που θα εξυπηρετούν τις καθημερινές μετακινήσεις χιλιάδων κατοίκων της Βορειοανατολικής Αττικής, της Βοιωτίας και της Εύβοιας. Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να λειτουργήσει και το κομμάτι του Προαστιακού από την Οινόη προς τη Θήβα, με άλλους τέσσερις σταθμούς, ολοκληρώνοντας έτσι τις προς Βορράν επεκτάσεις του.
Η επέκταση του Προαστιακού προς τη Χαλκίδα- αρχικά είχε προγραμματιστεί για την άνοιξη του 2006-περιλαμβάνει τη βελτίωση της υπάρχουσας διπλής γραμμής (έως τα όρια της Χαλκίδας) προκειμένου να αποκτήσουν τα τρένα υψηλές ταχύτητες, ενώ βελτιώσεις γίνονται και στους υπάρχοντες σταθμούς. Ώς το φθινόπωρο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί και το έργο της ηλεκτροκίνησης- σηματοδότησης της γραμμής. Η διαδρομή Χαλκίδα- Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) θα καλύπτεται μέσα σε 48 λεπτά από δύο συρμούς την ώρα.

Επίσης, η επέκταση προς τη Θήβα ήταν προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2006! Στο τμήμα προς τη Θήβα, στην υπάρχουσα διπλή γραμμή γίνονται εργασίες βελτίωσης του δικτύου, ενώ ανακατασκευάζονται πλήρως όλοι οι σταθμοί. Όλα τα έργα στη διπλή σιδηροδρομική γραμμή ΣΚΑΘήβας, μήκους 100 χλμ.,

συμπεριλαμβανομένων της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης, προβλέπεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του χρόνου. Πάνω στο δίκτυο του προαστιακού σιδηροδρόμου θα κινούνται και όλα τα Ιντερσίτι του ΟΣΕ με κατεύθυνση τη Βόρεια Ελλάδα, τα οποία όμως δεν θα κάνουν στάσεις στο δίκτυο του Προαστιακού.

Πάντως, αρκετό μέλλον έχουν ακόμα μπροστά τους οι επεκτάσεις προς το Ξυλόκαστρο και το Λαύριο.

Ήδη, σε εξέλιξη βρίσκονται τα έργα ηλεκτροκίνησης στη διπλή σιδηροδρομική γραμμή ΣΚΑ- ΚόρινθοςΚιάτο, μήκους 102 χλμ., με προβλεπόμενη ολοκλήρωσή τους το ερχόμενο φθινόπωρο. Τα έργα για τη συνέχεια
της γραμμής μέχρι το Ξυλόκαστρο προβλέπεται να ολοκληρωθούν στα μέσα του 2011.

Κορωπί- Λαύριο. Ακολουθεί το έργο για την επέκταση στο Λαύριο. Η πολυαναμενόμενη επέκταση του Προαστιακού από το Κορωπί μέχρι το Λαύριο θα περιλαμβάνει τη δημιουργία οκτώ καινούργιων σταθμών που θα εξυπηρετούν τους κατοίκους της Ανατολικής Αττικής και κυρίως των δήμων της Λαυρεωτικής.

Οι πρώτες μελέτες για το έργο έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Τώρα, από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ αναφέρεται ότι η προκήρυξη του έργου θα γίνει στα τέλη του 2010, η έναρξη κατασκευής του έναν χρόνο αργότερα και η ολοκλήρωσή του τον Ιανουάριο του 2014! Στη νέα γραμμή, η οποία κατά 80% θα ακολουθεί την ιστορική διαδρομή του παλαιού σιδηροδρόμου της Λαυρεωτικής, τα τρένα θα κινούνται με ταχύτητες έως 120 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ η διαδρομή Αθήνα- Λαύριο θα γίνεται σε 55 λεπτά. Ο νέος άξονας του Προαστιακού θα έχει συνολικό μήκος 31 χιλιομέτρων. Τα τρένα, μετά το Κορωπί θα κάνουν στάσεις στους σταθμούς: Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφίτροπη, Παλαιομακάριζα Θορικού και σε τρεις σταθμούς εντός του Λαυρίου.

Από τον σιδηροδρομικό σταθμό Κορωπίου έως τη στάση Θορικού, προβλέπεται διπλή σιδηροδρομική γραμμή, ενώ για το υπόλοιπο τμήμα των τριών χιλιομέτρων έως τον τερματικό σταθμό του λιμανιού του Λαυρίου η γραμμή θα είναι μονή και θα διέρχεται μέσα από την πόλη του Λαυρίου. Η επέκταση προς Ραφήνα προγραμματίζεται να υλοποιηθεί με διπλή σιδηροδρομική γραμμή από τον κόμβο του Σταυρού έως τη Ραφήνα. Η επέκταση προς τη Ραφήνα βρίσκεται στο στάδιο των αρχικών μελετών.

πηγή: Τα Νεα

Σχόλιο: Έχω την εντύπωση ότι οι επεκτάσεις προς Χαλκίδα,Θήβα,Κόρινθο(αυτή υπολειτουργεί) και Λουτράκι έπρεπε να λειτουργούν με ηλεκτροκίνηση από το 2004 με αφετηρία όχι μόνο το ΣΚΑ αλλά την Αθήνα...
Μήπως μιλάμε δηλαδή για 10 χρόνια καθυστέρηση?

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλά όλα αυτά μπορεί όμως κάποιος να μου πει πότε θα λειτουργήσει η σύνδεση προαστιακού με το τρένο της Χαλκίδας?Ο σταθμός ΣΚΑ είναι μέσα σε όλα τα μελλοντικά πλάνα αλλά πότε επιτέλους θα λειτουργήσει?

acaliptos είπε...

Κανείς δεν ξέρει..όλα αυτά γενικά είναι και κανένα χρονοδιάγραμμα δεν τηρείται....
Μπορεί να μην δούμε τίποτα από αυτά φέτος..

Ανώνυμος είπε...

σίγουρα θα δούμε πολλές σαρδέλες ακόμα στα βαγόνια του προαστιακού.όσο για τα εργά μόνο ο εμπορευματικός σταθμός στον Ασπρόπυργο τους ενδιαφέρει. τα άλλα από το 2014 και άμα.

Μανώλης είπε...

Αυτό πρόσεξα και εγώ. Το περίφημο ΣΚΑ για πότε προβλέπεται; Λένε για αυτό λές και υπάρχει και λειτουργεί.

acaliptos είπε...

Και να μας πούνε Μανώλη πότε προβλέπετε, σιγά μην πέσουν μέσα.
Για ηλεκτροκίνηση στα Λιόσια και σταθμό Μεταμόρφωσης έλεγαν Οκτώβρη του 2008...και ακόμα περιμένουμε..
Και όπως λέει και άλλος φίλος...σίγουρα θα δούμε πολλές σαρδέλες ακόμα στα βαγόνια του προαστιακού

NIKOS, HALANDRI είπε...

Η καθυστέρηση είναι αναμφισβήτητη αλλά όχι όσο αναφέρεσθε. Οι επεκτάσεις προς Ξυλόκαστρο και Λαύριο δεν αποτελούσαν μέρος του αρχικού σχεδίου ανάπτυξης αλλά προστέθηκαν αργότερα. Με την ίδια λογική αργότερα θα προστεθεί η επέκταση Ραφήνας. Δυστυχώς στη χώρα μας το μόνο μεγάλο project που ολοκληρώθηκε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα (και λίγο νωρίτερα) ήταν η γέφυρα Ρίου-Αντίριου.

acaliptos είπε...

Η καθυστέρηση Νίκο θα οριστικοποιηθεί όταν είναι ηλεκτροκίνητο το δίκτυο από Πειραιά μέχρι Κόρινθο-Λουτράκι,Χαλκίδα-Θήβα όπως είναι στις αφίσες τους εδώ και κάτι χρόνια.
Όπως λες πολύ σωστά Ξυλόκαστρο,Λαύριο προστέθηκαν αργότερα.

Μανώλης είπε...

Έργα σχετικά με τον προαστιακό

http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=83392284

acaliptos είπε...

Απο'τι διαβασα/καταλαβα Μανώλη και από το in.gr,πρόκειται για μια πεζογέφυρα που θα ενώνει μια αποβάθρα που κατασκευάζεται αναμεσα από την αττική οδό με το σημείο του ΣΚΑ που είναι ο σταθμός Κάτω Αχαρναί.