Τρίτη, 19 Μαΐου 2009

Κουκούλωσαν σκάνδαλο και με τον προαστιακό.



...Και εμείς οι επιβάτες κάνουμε υπομονή πότε θα τελειώσουν τα έργα....

Της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΚΑΤΗ

Η αιφνιδιαστική περάτωση της συνόδου της Βουλής οδήγησε στο «κουκούλωμα» των υπουργικών ευθυνών για ακόμη ένα σκάνδαλο, η ποινική διερεύνηση του οποίου κρατά εδώ και πεντέμισι χρόνια.

Σαν βόμβα έσκασε χθες στα ανακριτικά γραφεία της πρώην Σχολής Ευελπίδων η είδηση ότι ο 2ος ειδικός ανακριτής της Αθήνας, Δημ. Οικονόμου, ήταν σχεδόν έτοιμος να αποστείλει στη Βουλή με βάση τον νόμο περί ευθύνης υπουργών τη δικογραφία που αφορούσε την εργολαβία του προαστιακού σιδηροδρόμου και δη την κατακύρωση, την υπογραφή της σύμβασης, τις παρατάσεις και την επιβάρυνση του έργου.

Κι αυτό γιατί κατά τη διερεύνηση της υπόθεσης που αφορά στη, ζημιογόνα σύμφωνα με τις κατηγορίες για το ελληνικό Δημόσιο, σύμβαση μεταξύ ΟΣΕ και της κοινοπραξίας Siemens AG, ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, ΤΕΡΝΑ ΑΕ (υπογράφηκε στις 26.4.2005), για την ανακαίνιση σιδηροδρομικής γραμμής και κατασκευή ηλεκτροκίνησης - σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης στο τμήμα Πειραιά - Αθήνα - 3 Γέφυρες, ο ανακριτής φέρεται να «σκόνταψε» σε ενδείξεις εμπλοκής του εποπτεύοντος υπουργού, Μιχ. Λιάπη. Οι τυχόν ευθύνες προγενέστερου αρμόδιου υπουργού, καθώς το σίριαλ ξεκινά από το 2003 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, όπως επισημαίνεται και σε υπόμνημα-καταπέλτη του αιρετού μέλους του ΔΣ του ΟΣΕ, Δημ. Καραπάνου, ο οποίος είχε υποβάλει μηνυτήρια αναφορά για το σκάνδαλο, «παραγράφηκαν από τη δικαστική βραδύτητα».

Εντύπωση προκαλεί η απόλυτα επιβεβαιωμένη από την «Ε» πληροφορία ότι η σχεδόν ειλημμένη απόφαση του κ. Οικονόμου για αποστολή της δικογραφίας στη Βουλή ήταν γνωστή σε κάποιους, πριν ακόμη το κλείσιμο της Βουλής, όμως η είδηση διαφύλαχτηκε ως επτασφράγιστο μυστικό για να διαρρεύσει τελικά μόλις χθες.

Οπως μάλιστα έλεγαν έγκυρες δικαστικές πηγές, η «καυτή» αυτή δικογραφία έπρεπε να είχε αποσταλεί στη Βουλή τουλάχιστον από το φθινόπωρο του 2008, καθώς από τότε ήδη, που η έρευνα ήταν στα χέρια της Εισαγγελέως Εφετών, Ξένης Δημητρίου, υπήρχαν ενδείξεις υπουργικής εμπλοκής.

Μιχ. Λιάπης Μιχ. Λιάπης Υπόμνημα-κόλαφος

Κόλαφος είναι το συμπληρωματικό υπόμνημα του βασικού μάρτυρα Δημ. Καραπάνου προς την εισαγγελέα Δημητρίου, στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρεται:

Χρ. Βερελής Χρ. Βερελής * Στην από 8/6/2006 αίτηση-αναφορά του «προς τον τότε Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας, Δημ. Παπαγγελόπουλο, κοινοποιηθείσα αυθημερόν και στο γραφείο τού τότε υπουργού Δικαιοσύνης κ. Παπαληγούρα για την ενοποίηση δύο (σ.σ. σχετικών) δικογραφιών και ορισμό ειδικού εφέτη ανακριτή, λόγω της ανυπολόγιστης τελικής ζημιάς του Δημοσίου, της επικείμενης σύντομης παραγραφής ενδεχομένων ευθυνών πολιτικών προσώπων, αλλά και της πιθανής ευθύνης δικαστών του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την "ήξεις-αφήξεις" τελική απόφασή τους και των προηγηθέντων αυτής».

* Κάνει λόγο για «ένοχη αδράνεια και σιωπή της προηγούμενης αλλά και της νυν διοίκησης του ΟΣΕ και της εποπτεύουσας πολιτικής ηγεσίας».

* Αναφέρεται σε ευθύνη του κ. Βερελή που τεκμηριώνεται σε δύο τουλάχιστον αναμφισβήτητες περιπτώσεις γεγονότων κατά τις οποίες, αν και έγινε γνώστης, διαπιστωμένα, παρανομιών, δεν ενήργησε. Εγινε αποδέκτης του από 28/3/2003 εγγράφου ενιστάμενης κοινοπραξίας η οποία κατήγγειλε με αποδείξεις την παραβίαση της ελληνικής και κοινοτικής νομοθεσίας σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος από τις δρομολογούμενες τότε διαδικασίες ανάθεσης του έργου αναγράφοντας χαρακτηριστικά «η τυχόν κατακύρωση του διαγωνισμού στον μοναδικό προσφέροντα εγείρει ζητήματα νομιμότητας και χρηστής διοίκησης που θα επηρεάσουν αρνητικά, αν δεν ματαιώσουν την εκτέλεση του έργου». Ηδη το έργο δεν εκτελείται με τους όρους που ανατέθηκε κατόπιν προβλέψιμης και γνωστής δικαστικής απαγόρευσης. Σήμερα κατασκευάζεται άλλο έργο (υπόγειο αντί υπέργειο) τουλάχιστον υπερδιπλάσιου κόστους... η δεύτερη ειδοποίηση αφορά σε δημόσια καταγγελία μου η οποία εστάλη στο γραφείο Τύπου τού τότε υπουργού. Ουδεμία αντίδραση υπήρξε για την αποτροπή των όσων καταγγέλθηκαν... Ηδη η δικαστική βραδύτητα έχει παραγράψει τις όποιες ευθύνες του κ. Βερελή».

* Για τον Μιχ. Λιάπη λέει «ασφαλώς αν ήθελε μπορούσε αζημίως για τον ΟΣΕ να παρέμβει προς τον κ. Γιαννακό να ακυρώσει τον διαγωνισμό και να μην υπογραφεί η επιζήμια σύμβαση εκμεταλλευόμενος και την αδυναμία ετοιμότητας της κοινοπραξίας να προσέλθει να υπογράψει. Οχι μόνο δεν το έκανε αλλά ανέχθηκε και άλλα επιλήψιμα, όπως την παρανομία έλλειψης περιβαλλοντικών μελετών... κι ότι επέτρεψε τη χορήγηση παρατάσεων περαίωσης του έργου τις οποίες συνεχίζει και ο διάδοχός του, Κων. Χατζηδάκης...». *

2 σχόλια:

ΜΑΡΙΟΣ είπε...

Δεν ξέρω αν φταίει το σκάνδαλο αλλά τον τελευταίο καιρό τα έργα προχωρούν πολύ γρήγορα! Απίστευτο και όμως αληθινό!Αν εξαιρέσουμε το κομμάτι Μαγούλα-Αγ Θεοδ. σε όλο το υπόλοιπο τμήμα πάνε τρέχωντας.

acaliptos είπε...

Μάριε μακάρι να γίνουν όλα σωστά και γρήγορα....